Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Wictoria - 7 januari 2013 21:49

Idag har det hänt grejer! Kiropraktorn var en sväng i stallet till en häst Jag är delaktig i, mayas senaste avkomma vid namn Disa. Utöver det fick Maya jobba lite. Hade först tänkt att det skulle bli lite lugn träning men Jag kom på andra tankar.

Det syntes på lång väg när Jag skulle hämta henne att Jag inte skulle få in henne. Hon hade bestämt sig och Jag fick inte komma närmare än 5 meter då gick hon iväg. Godis var inget hon brydde sig om heller.. suck! Kiropraktorn var i stallet just då så Jag jagade på dom som fanns i hagen med lite hopp om att hon skulle springa av sig lite energi och Jag skulle göra ett försök lite senare. Det försöket gick bättre! Utrustad med musli i en hink så kunde Jag "lura" mig fram till henne och fick då tag i henne :) Som ni kanske förstår så har hon grimma på sig i hagen för att Jag ska kunna ta tag i henne när hon får en liten godis, på så sätt blir det enklare och vi slipper eventuella bråk oss emellan. :) Funkar jätte bra :)

Nåväl, träningen idag fick bli lite longering. Energi krävande longering i form av alla gångarter, eller försök till galopp :) Hon var jätte duktig och tog galoppen fint några gånger :) Den börjar bli bättre och längtar tills marken är bar igen så Jag kan försöka uppsuttet :) Det är detta som har hänt idag :) Imorgon får vi se vad som händer, har inte bestämt mig än.

Film klippet är från dagens pass :)

Tack och på återseende!
 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards