Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

Helgen som varit

Av Wictoria - 20 januari 2013 22:58

Oj vilken helg jag har haft! Det var min tur att släppa ut hästarna så jag spenderade helgen hos mina föräldrar. Fick trevligt sällskap av mamma både lördag och söndag morgon. Jätte mysigt :) 

 

Lördagen blev det en hel del pyssel i stallet men diverse grejer som behövde ordnas. Bland annat så sattes ett nytt lås upp på Disas box (hennes gamla höll henne inte kvar) tog bort lite skräp som var i vägen i foder rummet så nu blev det mycket ljusare och framför allt trevligare =) Efter allt pyssel så tänkte vi försöka longera lilla fröken Disa lite men se det tänkte inte hon.. Hon ville inte bli hämtad ur hagen.. såå de fick springa av sig lite och Maya var inte sen med att hänga på =)

 


 

Men det är en sak som jag lade märke till med Disa. Hon springer med huvudet högt ett par gånger och jag undrar om någon annan har sett detta beteende hos sin häst? Oavsett så ser hon ut att ha väldigt kul och även de andra =)

 


 

 

Efter detta och lite mer övertalning så fick vi in Disa. =) Hon var inte helt övertygad om att det var en bra ide men hon hade inget annat val ;) Malin longerade henne lite och hon gick på så himla fint!! Riktigt duktig tjej =) Önskar hon kunde vara lika fin med mig men det kan ha varit test senast jag hanterade henne också. Skulle tippa på det! Det börjar ta sig med lill tjejen och jag hoppas vi börjar få ordning på hennes rygg men jag vågar inte säga för mycket! Men jag hoppas!!! =)

 

Idag (söndag) så fick jag äntligen hoppa upp i sadeln igen!!! =D Vi var tre tjejer i stallet som tog oss en tur ut i vinterlandet. Tyvärr blev det inga bilder, det var för kallt för att ta fram mobilen =( Men det var bara såå underbart! Hästarna gick på som inget och de skötte sig hela ritten =) Jätte stolt över Maya som när vi travade höll ett bra tempo (för att vara oss i skogen på en raksträcka!!!) och lyssnade helt och fullt på mig när jag gjorde halvhalt. Finner inga ord för hur stolt och glad jag blev när hon lyssnade så bra på mig! =D Bästa ritten på länge med mycket trevligt sällskap =) Jag hoppas även hon blev verkad och fick nya skor + snösulor ikväll. Vilket innebär att jag kan jobba mer med henne och inte oroa mig för några styltor. Då blir det även mer ridning =)

 

 

 

Det är vad jag har att bjuda på nu =) Blev ett SENT inlägg idag men fick lite skrivsug =) Får se vad jag hinner med imorgon, ska nämligen till tandläkaren mitt på dagen så jag får se hur mycket tid det tar.. 

 

Tack och på återseende! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wictoria - 25 februari 2019 20:41

Våran resa är slut.. Mayas och min. Vi har tagit våra sista andetag ihop. Jag kunde inte göra mer och det sliter mig isär fullständigt. Min älskad, finaste Mayanero. Jag saknar dig!!    27 september 2018 var dagen du drog ditt sista andetag. Mitt b...

Av Wictoria - 17 april 2018 08:16

Hej på er! Då är jag här igen.. ? Mycket som hänt sen sist såklart.. Senaste inlägget va en uppdatering om vad som hänt men denna gång tänker jag faktiskt inte försöka göra det för jag kommer inte ihåg allt.. Mitt liv de senaste åren har varit minst...

Av Wictoria - 26 november 2017 21:43

Men det är väldigt spontant och det var ju väldigt länge sen jag var här inne.. Var tom osäker på om bloggen fanns kvar..  Så.. Vad har hänt sen sist? Ojoj.. Hur ska jag komma ihåg allt..     Vi var på fölbedömning med Maya och Maytrix. Det g...

Av Wictoria - 27 maj 2016 23:48

Har tagit sin början <3 Den lille vildingen e född! Äntligen =D Väntan blev lång... Hela 350 dagar låg den lille i magen å gottade sig <3 Vissa vet redan och dessa vet även att detta inlägg är ett par dagar sent men det är troligen inte alla so...

Av Wictoria - 20 april 2016 00:56

Ja idag (eller nu när jag skriver detta så är det ju igår) så var jag hästvakt till Disa och Konvalj åt Malin då hon var i Göteborg med sin klass. Det blev som vanligt inte som jag tänkte mig men dagen blev väldigt skön ändå! Jag skulle fixa lite hem...

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards