Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Wictoria - 26 februari 2013 19:26

Idag var en hälig dag i stallet =) Efter de trevliga stall sysslorna så hann jag med både Maya och Disa idag =) Jag började med Maya eftersom jag visste sen igår att jag inte skulle kunna göra något speciellt med henne idag heller eftersom hon igår hade slagit upp en spricka i v. bak hov och idag var det ingen spricka utan hon hade slått av den bit som "stack ut" igår =( Men nu så är det bestämt att hovis ska komma på måndag så då blir hon fin =) Blev iaf en massa mys och borst <3 lite terapi =)

 

 

 

Lill fröken Disa var idag oerhört söt!! När jag hade släppt ut Maya så var det precis som att hon visste att det var hennes tur =) För hon kom först gående på avstånd så jag började gå mot stallet i tro om att hon följde efter men inte ;) Ropade lite försiktigt på henne och bad henne komma och först lite tveksamt började hon gå men försvann bakom en liten dunge träd som finns i hagen och när hon blev synlig igen kom hon travande med huvudet högt =D Det värmde såå i hjärtat att se henne! Fick ett riktigt lycko rus <3 Jag hade dock ingen grimma så jag var ju tvungen att hämta den i stallet men hon följde snällt med mig ända till grinden och väntade där medan jag hämtade grimman. När jag kom till stalldörren drog hon iväg i galopp bockandes med svansen i vädret, nästan så den slog över på hennes rygg, och hade ett regält race med de andra men hon kom tillbaka!! Jag trodde det var kört och var påväg att lämna grimman igen men hon kom tillbaka till mig! Hon såg ut att bli så lycklig över att få komma in och få lite mys att hon bara var tvungen att springa av sig det och visa de andra att "nu är det min tur för mys". Tyvärr fick jag inte detta på film pga min chock men det var så roligt att se! Det blev en massa mys o godis innan jag bestämde mig för att ta ut henne på lina lite. Tänkte att hon kanske hade lite överskotts energi men icke.. Hon var inställd på mys och var inte alls samarbetsvillig :/ Dumma mig!! Jag hade ju kunnat ta en bara mys dag eftersom jag så sällan håller på med henne helt själv i stallet.. Nåja ibland blir det lite fel.. Hon blev regält trött iaf och hon fick massor av mys inne efter sen =)

 

 

 

Söta lilla gumman Disa =) Du gjorde min dag mycket härlig =) Även Maya gjorde det men just du Disa gjorde det där lilla extra <3

 

Tror att jag imorgon iaf ska gå en sväng med Maya =) Tror hon kan behöva det.

 

Detta är det jag har att bjuda på ikväll =) Tack och på återseende! =)

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards