Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Wictoria - 6 mars 2013 08:45

Igår kväll var Jag så trött att Jag inte orkade skriva något. Dagen var helt okey till en början och när Jag kom till stallet blev den riktigt bra :)

Jag, Tone och Malin bestämde oss för att rida ut en sväng i kvälls solen. Bäst att passa på när det är så fint väder :) Hästarna var till en början lugna och harmoniska och det kändes verkligen att vi alla njöt av att få komma ut i skogen igen :) Som Tone sa strax efter att vi hade lämnat stallet "Man blir lugn och släpper all stress man haft i kroppen när man rider ut". Jag håller mer än gärna med om det :) Det är som att man lämnar alla beskymmer i stallet för att ha det skönt ute och så får vi ta dem när man kommer tillbaka. Väl ute i skogen skötte de sig kanon! Maya ville gå som ledare så det fick hon göra :) Hon verkar trivas väldigt bra längst fram nu när hon är lite modigare. Fina lilla häst <3 Även Cormint och Konvalj verkade trivas längre bak i ledet :) Det är så skönt att de går så bra ihop. Efter ett tag så kom vi till vägar med barmark så där fick de länga på steget lite och oj vad det var skönt! Maya älskade det! Huvudet for upp öronen var spetsade framåt och hon var så mjuk och fin i munnen <3 Men efter det ville hon inte stanna för det var så skönt. Hon lyssnade väldigt bra hela tiden och stannade när Jag sa det men det var inte helt frivilligt ;) Det blev en hel del trav och för de andra två lite galopp :) Maya och Jag har inte kommit dit riktigt än.. Det jag vill säga är att de var jätte duktiga hela turen! Även när vi red förbi ett stall i närheten där en av deras hästar ville hälsa så skötte de sig bra. Maya lyssnade på mig och tog det lugnt förbi dock så var hon ganska misstänksam mot hästen bredvid men hon gjorde inga försök till dumheter. Konvalj protesterade en del men Malin gjorde det bra och vi tog oss förbi utan större konstigheter. Det blev en ritt på ca 1 timme och Jag njöt hela tiden <3 Underbara hästar och härliga människor :) Tack snälla ni för en underbar ridtur!!

Idag är det sämre väder så Jag får se vad vi hittar på.

Tack och på återseende! :)

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards