Alla inlägg den 11 april 2013

Av Wictoria - 11 april 2013 22:07

Ja dålig uppdatering igen :(


I måndags så hände det grejer! Jag hade en god vän med mig från Linköping :) Alltid trevligt att få sällskap :D En annan vän Emma kom förbi stallet med en sadel hon ville sälja. Egentligen hade Jag "andra tjing" på den men den första tjejen var tydligen obeslutsam.. Oavsett så passade hopp sadeln perfekt på Maya så den finns nu i min ägo :) Eller ja när Jag har betalat den ;) Fick även en lite spontan ridlektion av henne för att testa sadeln och hon skulle få se Maya röra sig. Det gick kanon bra! Vi hittade emellanåt en riktigt fin form som vi ska jobba mer med! :P Efter en stund hoppade min kompis upp o fick prova Maya :)



Tisdag så kom Emma igen och vi jobbade lite till med Maya och även Malin jobbade Konvalj lite. Emma provade Konvalj och konstaterade att det är en bestämd dam ;) Alla var jätte duktiga! :)


Onsdagen blev det inget stall då Jag på natten vaknade vid 03:30 med magont :( detta släppte inte under dagen heller så Jag blev hemma :(


Torsdag så var Jag i stallet runt 5. Hjälpte en stallkamrat med hennes sköt häst att löshoppa honom :) Kul då Jag bara sett honom hoppa en gång tidigare. En fin nordsvensk som hoppar 80 cm, det ni! :D
Maya tömkörde Jag lite. Jag glömde ju skriva det i söndags Att det var premiär av nya utrustningen! Köpte tömmar, gjord och svanskappa samma dag. Hade länge funderat på det så nu slog Jag till :P Nåja, dagens tömkörning gick kanon! Hade några barn som sällskap som gjorde det till en extra övning för Maya. När de åkte hem med sina föräldrar var det bara Jag och hästarna kvar! Lugnt o skönt :) Ibland är det bara så skönt att vara ensam. Jag slappnade av och det gjorde även Maya och hot började gå jätte fint!


Maya <3

   


Filmen är ganska skakig och jag kör henne med en hand så det var lite svårt ;)


 


Blir så stolt när hon är så duktig :D


Fler uppdateringar kommer :) Nu är vi på gång!


Tack och på återseende! :)

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards