Alla inlägg den 15 april 2013

Av Wictoria - 15 april 2013 09:37

Ja helgen blev inte riktigt som jag tänkte mig. På fredagen fick jag bygga en box tillsammans en tjej så då hann jag inte med att rida Maya =( Men jag hann o borsta lite på henne och mysa =) De tyckte hon var skönt :P Boxen byggde vi lite i panik då jag skulle följa med redan på lördagen och hämta hem en häst som inte haft det så lätt i livet. Boxen blev så gott som klar och vi åkte hem. På lördag morgonen träffades vi strax efter 9 och gjorde några ändringar i boxen för att få den mer stabil så runt 10 åkte vi iväg mot jönköping för att möta de förra ägarna. Resan dit gick jätte bra men vi fick vänta ett tag innan de kom. Hästen var så snäll när vi skulle lasta om!! Han gick ur deras kollade läget och klev in i våran utan problem! Jätte söt är han med! Resan hem gick med jätte bra! han stod som ett ljus i transporten hela vägen hem till stallet. Väl i stallet var han lugn o fin och fick komma in i boxen direkt med lite mat. Vi kollade över honom och konstaterade att han är ganska illa däran =( Men det är det slut på nu =) 

 

 

 

Så på lördagen hann jag inte heller med Maya som jag hade tänkt :/ Men myste lite med henne även då eftersom det var jag som skulle ta in dem =)

 

Söndagen hann jag arbeta lite med Maya =) Min mamma var snäll och följde med och filmade lite och tog lite kort =) Efterom jag inte riktigt kände mig bra så beslutade jag att tömköra Maya. Hon var jätte duktig!! =)

 

Maya o jag <3

 

 

Fina Maya <3 Tror precis hon ska frusta på denna bild men jag tycker den är fin ändå =)

 

Lite trav provade vi också =) Ja hon har huvudet högt men det jobbar jag på ;)

 

 

Var jätte stolt över henne då hon i slutet letade ner sig i en fin form =) Duktig tjej är hon! Hon vill så gärna förstå och gör sitt bästa! Älskar henne mer än de flesta kan förstå!

 

Igår hade jag "ledigt" från stallet och myste med min syster på stan med mat o bio =) En lite försenad födelsedags present från henne :P Vi var o tittade på "Mama" som går på bio just nu. Vill ni bli vettskrämda så titta på den! Ruggigt obehaglig och tom min syrra skakade efteråt och det är sällan hon blir så rädd! Då kanske ni kan ana hur otäck den faktiskt var ;) Men bra var den!! =)

 

Idag ska jag försöka trottsa vädret och rida lite =) Var ett tag sen nu så vi får se =)

 

Tack och på återseende! =)

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards