Alla inlägg den 24 april 2013

Av Wictoria - 24 april 2013 20:00

Ja ni har säkert inte missat att mitt <3 fyller år idag =) Detta firades med en knäckebröd, morot och äpple "kompott"

 

Ordentligt ska de va =)


 

 

"kompotten"  =)

 

Eftersom vädret var piss så fick det bli såhär istället fören tårta. =) Det gick lika bra för Maya =)

 

Maya <3

 

 

Hon och Konvalj fick stå inne och torka och värma sig en stund innan vi gav Maya gottigheterna =) Konvalj fick lite med då det fanns ordentligt ;) De frös så de skakade när vi tog in dom.. Värst var det för Maya :( Båda älskade att få lite hö och omvårdnad! =)

 

Jag kan med glädje meddela att Maya idag var normal varm om benet och inte svullen!! =D Men hon får vila någon dag till innan vi kör igång igen =)

 

Jag hade även inne lill killen lite och torkade/värmde honom =) Mysigt var det. Han har nu fattat grejen med att äta ur handen men bara med äpplen än så länge. Söt är han när han istället för att äta höt i min hand leta efter mer äpple och misstar mina fingrar att vara äpple..=) Gull kille är han =)

 

Det blev inte mer än så då vädret var så jäkla dåligt!!

 

Får se vad som händer imorgon :P

 

Tack och på återseende! =)

Av Wictoria - 24 april 2013 12:30

Ja nu blir det för två dagar igen :P


Måndag

 

Var jag inte i stallet utan fick hjälp av en snäll tjej i stallet med mockning mm =) Jag träffade en kompis och vi tittade på film hel eftermiddagen =) Väldans trevligt ! =)

 

 

Tisdag

 

Ja idag hände det sådana saker som att hovslagaren kom till lill killen o Maya. Lill killen fick börja och han skötte sig bra med tanke på den ringa hantering han haft tidigare. Hovarna är ett prjekt men det ska ordnas upp! =) Maya skötte sig som vanligt kanon bra! Fick beröm för att hon var så trevlig att handskas med! Duktig flicka är hon =) Så nu är hon fin om fötterna och nu ska vi bara få ordning på skadan.. Sen är vi back in business =)

 

 

 

Idag så blir det mys men Maya då hon fyller år idag <3 Hela 16 år blir hon mitt fina hjärta! Detta ska vi självklart fira =) Uppdatering om detta kommer ikväll =)

 

Lill killen ska med få lite omvårdnad och så ska vi hitta på något med Konvalj. Mycket att göra idag =)

 

Nåja uppdatering senare =)

 

Tills dess Tack och på återseende! =)

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards