Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Wictoria - 19 maj 2013 18:39

Usch vad Jag hatar regn!!! Blir inget bra alls av något. Allt blir blött och skitigt. Fy!! Igår så hände det så mycket i stallet som inte skulle hända så Jag hann inte med Maya :'( men hon såg så glad ut i hagen ;)

Idag så ja det blev inget bra heller.. Mötte Malin i stallet och tittade på när hon lekte med Disa i paddocken. Oj vilken skillnad från senast Jag tittade på dem!!!! Disa har sådant förtroende och vilja och lyssnar bara så bra på Malin. Fina tjejer! Ni kommer lyckas :) Sedan skulle Jag hämta Maya. Ja eh jag vet inte var Jag ska börja.. Disa fick ett jätte ryck när hon blev utsläppt så varenda häst drog igång o lekte!! Det första Jag sa till Malin var "Ja nu kan Jag ju glömma att få tag i Maya".. haha sagt och gjort. Disa, Maya och resten drog iväg i vilda bocksprång och full galopp genom hela hagen.. haha de är ganska roliga Att titta på ;) Jag gick iväg en bit för Att hämta en hink Som blåst iväg till utkanten av en hage men gick sedan tillbaka till Malin Som stod och filmade hela händelsen. Maya hade tydligen tröttnat (!!!!!) Och stod lugnt o fint i mitten av hagen med en annan häst. Jag ropade lite försiktigt på henne och hon stod o tittade på mig som inget. Jag gick lite närmare och fortsatte prata med henne, något i stil "hej hjärtat, tröttnade du på de yngre tjejerna. Det är för varmt för Att springa, Jag förstår dig." och hon kom mot mig!! Till min stora förvåning mötte hon mig mitt i hagen efter ett jätte utbrott med lek o bus i hagen. Det har aldrig, aldrig hänt tidigare!!! Hon verkade inte bry sig ett dugg om de konstiga hinkar Jag bar på heller hon tom luktade på dem när Jag ställde ner dem på marken för Att hälsa ordentligt på henne. Helt otroligt! Jag är fortfarande glad Att hon ville följa med mig! Det har Som sagt aldrig gått Att hämta henne direkt efter ett bus utbrott i hagen tidigare. Förstå min förvåning! Älskade Maya <3

Väl inne i stallet började Jag och Malin pyssla med henne och göra henne klar för tömkörning. Sen kom regnet.. och då menar Jag inget stänkt nej då himlen öppnade sig verkligen!! Detta innebar att det inte blev någon träning :( Jävla piss!!!!!! Ingen ordentlig träning den här veckan inte :( suck.. Jag hann iaf få testa de "nya" lindorna Som Jag köpte i vintras. Första gången Jag prövar dem 5 månader sent bara ;) Klippte till hennes man med då Jag länge funderat på Att snygga till den lite. Jag är inget proffs men blev nöjd. Får se vad Jag tycker imorgon ;)

Bjuder på några bilder men mer än så har Jag inte för dagen :(

Bild 1,2 Regn!!!!
Bild 3 lindorna
Bild 4 outfit <3
Bild 5 Maya <3
Bild 6 klippningen

Älskade, älskade Maya!! Du betyder så jävla mycket för mig!!

Tack och på återseende! :)

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards