Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Wictoria - 20 maj 2013 21:43

Ja idag var det verkligen full fart i stallet. Hämtade Malin hemma hos henne vid 11 och sedan drog vi igång i stallet =) 

 

Vi började med att måla klart våra nya hinderstöd som hennes pappa ordnat =) Blev riktigt bra tycker jag! Får se imorgon hur det ser ut om vi missat något ställe ;)

 

 

Efter det så kom det fler tjejer till stallet och paddocken blev upptagen så vi valde att smörja lite utrustning =) Det behövdes ;) Dock så tog läderoljan slut så jag hann inte med allt jag tänkt men det får jag ta nästa gång =)

Mitt största problem blev dock när jag smörjde ett av mina träns. Hur jag skulle få ihop det igen!

 

Under smörjning såg det nämligen ut såhär ;)

 

 

Men resultatet blev detta =)

 

Ny smort och fint till nästa gång jag ska använda det =) Härligt! Hann med hoppsadeln med och det behövdes det med ;) Så nu är det rent o fint =)

 

Efter detta så tog vi tag i hästarna. Disa var först. Vi hade tänkt få henne att leka med en pilatesboll men det gick inte så bra eftersom hon blev rädd för den!! Hästen som brukar tycka om nya saker blir rädd för den ;) De tyckte vi var hysteriskt kul och förvånande men vi fick ge upp det efter en liten stund ;) Vi valde att ställa upp ett litet hinder som hon kunde skutta över vilket hon gjorde ett tag. Sen så bestämde hon sig för att vägra och bara stå still.. Jag ville annat och fick en stukad vänster hand för att jag försökte mana på henne =( Ett stort AJ!! Hon vände upp rumpan o sparkade men träffade som tur var inte med benen utan med hela rumpan! Största smällen tog min vänster hand men hela sidan fick sig en törn som heter duga. Blir lugnt i stallet imorgon!!! 

 

 

 

Maya fick också hoppa idag eftersom jag fick så ont i handen så orkade jag inte tänka ut något eller ens utföra det så det fick bli hoppning. Snälla Malin hjälpte mig med all borstning och med utrustningen på och av. Det jag kunde göra var gosa och titta på.. :/

 

 

Men Maya var jätte duktig och jag tror både hon och Malin njöt av att få lite pyssel ;) Maya skötte hoppningen bra med =) Idag hoppade hon hela 105!! Nytt rekord =) 

 

Vi började som vanligt lite lågt och de var ju inga problem =)


Sedan höjde vi lite och vips så vart det lite jobbigt men hon tycker ju det är kul =) De syns =) Detta är på 105 =) Duktiga Maya <3

 

 

Efter allt detta tog vi de lite lugnt och sedan åkte vi hem till Malin för lite tårta o kaffe med hennes mamma =) 

 

Får se vad mer som händer imorgon. Jag hoppas min hand är bättre än den är nu!! 

 

Tack och på återseende! =)
 

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards