Alla inlägg den 8 juni 2013

Av Wictoria - 8 juni 2013 13:58

Klockan for iväg och var helt plötsligt kvart i tolv när jag tänkte börja skriva.. kändes liiite sent ;)

 

Men nu så kommer en uppdatering om gårdagen som var riktigt händelserik =)

Det hela började med att jag hämtade Malin hemma hos henne o vi for iväg till stallet ;) I stallet träffade vi Saga som precis hade ridit klart. Det blev full action på en gång ;) Malin skulle hoppa hade hon bestämt =) Jag fick snällt "leka ridlärare" och plocka fram hinder. Jag fick hjälp av Saga vilket jag är tacksam för =) Det hoppades lite och både häst och ryttare gjorde det med glans!! De hoppade tom bana på 70 cm! Det är ganska länge sedan de var uppe på den höjden så jag var stolt över dem =) 

 

Malin och Konvalj 70 cm =)

Det låg en lapp halvt ivägen i telefonskalet. Därför är halva bilden grå suddig ;)

 

Sen var det Mayas tur =) Vi hämtade henne i hagen och jah märkte ganska så fort att hon nu tappat en sku bak. Hoppas hovslagaren kan komma snart annars tappar hon alla skor!! :/ Men jag valde att tömköra henne iaf. Skulle inte bli så hårt eftersom hon har stått en längre tid igen :( Så vi gjorde i ordning henne och gick ner i paddocken. Hon var jätte duktig! Jag börjar och avslutar alltid med att gå runt i hela paddocken så hon får sträcka ut sig ordentligt före och efter. Jag kände på en gång att hon var lyhörd och villig att jobba lite =) Filmerna är filmade av Malin =) Saga hörs i bakgrunden ibland ;)

Det var vissa stunder som hon gick klockrent men tyvärr kom inte dessa med på film. Det kom däremot med vissa härliga glimtar som jag hoppas ni kan upptäcka =)

 

Lite uppvärmning =)


 

Hon vill gärna falla in i galoppen i denna videon ;)


Fina tjejen =)  

 


 

Avslutade med en liten galopp och sen så var jag nöjd =) 


 

 

Hon är bara så duktig och jag blir alltid förvånad när jag arbetar med henne! Duktiga fina hjärtat!! =) Vet inte vad jag ska ta mig till när jag inte får träffa henne så mycket under tiden jag pluggar =( Men planen är att jag ska köpa henne när jag kommit hem och hittat ett jobb förstås ;) Jag ser henne redan som min men på pappret e hon ju inte det :/ Nåja jag njuter av varje sekund med henne och just nu har jag inte ångrat en sekund av tiden med henne =) Älskade Maya <3

 

Efter Maya så fick Malin prova på att tömköra disa lite. Bara för att de skulle få göra något annat än bara släppa lös henne eller gosa ;) Båda tyckte om det de syntes =)


 

Vi vet att hon inte går helt rent och väntar på att en equiterapeut ska komma och kolla på henne! Det släppte lite efter en stund när hon börjare slappna av lite =) Duktiga är de! =)

 

Det var detta som hände i stallet igår. Nu kommer jag inte till stallet förrän på måndag igen =( Då ska jag köra lite med Maya igen men får se vad det blir då =) 


Tack och på återseende! =)

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards