Alla inlägg den 14 juni 2013

Av Wictoria - 14 juni 2013 22:16

Ja idag så blev det en sådär konstig dag igen.. :/ Inget blev som jag tänkte bortsett från en sak o det var avmaskningen! 

 

I korta drag då det varit en jobbig dag med mycket känslor!

 

Disa fyllde 6 år! Lilla stumpan <3

 

Det firades med tårta som vi tillslut fick göra en röra av eftersom hon inte fattade grejjen med att det gick och äta ;)

 

Hästarna avmaskades i stallet. Allihopa idag så nu är vi igång och ska få bukt på skiten!!! Min pappa kom men bommar (plast rör från jobbet) som vi tog hand om och lade in i ladan vid hinderstöden. Malin o jag åkte och åt pizza i det regninga vädret och hoppades på bättre förhållanden för ridning!! 

 

När vi kom tillbaka så började vi göra iordning bommarna. Alltså ta bort emballaget som var kvar på rören. Efter en stund så hörde vi en helikopter som jag tyckte lät väldigt nära. Tidigare under dagen så hade den ett flertal gånger flugit lågt över stallet och skrämt upp hästarna ganska ordentligt men detta lät ännu närmre! Så jag gick ut för att kolla hästarna och till min stora fasa såg jag Maya och Konvalj panikslagna i "sjukhagen". (Vi hade släppt dem där för att vi skulle rida efter vi ätit men paddocken var upptagen så de fick stå där så länge.) Jag hann uppfatta att helikoptern flög OTROLIGT lågt, kanske 10-15 meter över stallet bara, vilket jag inte tror är tillåtet!! Det enda jag hann tänka då var att få hästarna lugna innan de sprang omkull och då föll Maya......... rakt vid ett stenigt parti....... Mitt hjärta sjönk som en sten i vatten.. utan en direkt känsla. Sen blev jag rädd. Riktigt rädd! Var hon skadad? Hur allvarligt? Var? Hur? Varför? Jag sprang bort till dem och pratade med henne lugnande. Hon mötte mig villigt vid grinden lågt gnäggandes. Jag kollade över hennes framben och bakben och såg inget vid första anblicken men när jag lyfte på täcket vid höger framben blottade sig ett brännsår/skavsår med en lös skinflaga... Paniken kom smygandes i mig då. Hur allvarligt är det under täcket?!?!?! Tog in henne i stallet, av med täcket och kollade över henne igen. Hittade inget mer.. phju!! Men såret hon fick var ju inte så fint =(

    

Bild 2 är såret regjort på. När jag fått det rent och jag var säker på att hon mådde bra blev jag förbannad.. Riktigt jävla förbannad! Hur kan man flyga så lågt med en stor jävla helikopter precis över hagar där det går hästar???? Hur faan tänker man då?? Speciellt när man ser att hästarna får panik.. Lyfter man inte då och åker därifrån och flyger inte tillbaka?? Nej de tar ett par varv till och ser vad som händer?!?!?! Va faan rent ut sagt!! Jag kommer inte vara nådig mot den jävla person som orsakat detta!!! Helikopterflottiljen ska få höra av mig och då ska de faan inte flyga över där igen!!! 

När allt lugnat sig igen så gosade jag lite me Maya och hon fick lite mat innan jag släppte ut henne. Hon tyckte dock att hon fick stå inne för länge som syns på videon.. Lilla hjärtat <3 Det är en hovslagare i stallet så det är lite höga ljud i videon!!!



När de var ute igen så gick jag och Malin ner till bommarna igen och vi fick snart sällskap av två tjejer till så vi hade lite kul där medan vi fixade plasten ;)

 

Malin och Tilda

 

Malin, Natalie och Tilda =)

 

Tack tjejer för ett kul avslut på dagen!! <3

 

Imorgon ska jag jobba 08:20-13:30 ca sen ska jag till stallet <3

 

Det var hemskheterna idag..

 

Tack och på återseende! =)


Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards