Alla inlägg den 10 juli 2013

Av Wictoria - 10 juli 2013 21:57

Blir det idag =) Först så tänkte jag bjuda på lite bilder som min kompis tog på mig och Maya i onsdags =) Några få väl utvalda blir det =) Tänkte börja nu ;)

 

Jag och Casa Paradiso "Disa" Lilla pluttan puttade ur moroten ur min hand så jag fick sätta mig ner o ge henne lite extra uppmärksamhet innan jag gick vidare. Det tyckte hon om ;)

 

 

Mayas ögon

 

 

Uppvärming =) Jag är lika koncentrerad som vanligt ;)

 

 

Älskade hästen som i onsdags lyssnade fint =) Just denna går hon inte i form men hon är ju bara så söt! =)

 

Smälter =)

 

Duktig tjej i slutet av passet! Hon kunde gått lite lägre men det kändes bra då så jag är fortfarande glad =)

 

 

Som sagt några väl utvalda bilder =) Nu till gårdagen och dagens aktiviteter =)

 

Igår

Så hade jag ju lektion för Jenny =) Det gick verkligen kanon bra! Men Maya och jag var inte sams hela tiden ;) Hon stretade emot ordentligt men vi klarade ut det riktigt fint =) Jenny sa flera gånger att jag inte får vika mig en millimeter med henne (maya då) och jag bara skrattade varje gång eftersom det stämmer så väl!! Vi fick också mycket beröm för hur långt vi har kommit sen senast hon såg oss. Senast hon såg oss så fick vi träna på att inte rusa iväg i traven så den träningen gick ut på att trava 5 steg-bryta av-trava 5 steg-bryta av.. så att vi nu kunde trava runt i paddocken utan att rusa iväg tyckte hon var riktigt bra! Att vi också kunde arbeta "på riktigt" på volten i trav med en ordentlig form var ännu mer positivt =) Det var så skönt att få det berömmet =) Så som jag har jobbat o jobbat med Maya ett bra tag nu.. Det syns! Det verkligen syns!! Jag är såå glad och stolt att lilla jag har gjort rätt =D Jag har faktiskt tränat Maya rätt med de få kunskaper och utrustning jag har..!! Stolt är jag! =) Och bättre ska det bli =) Lektionen gick som ni kanske förstår underbart bra =) Vi hade våra duster men vem har inte det med sin häst under lektionerna ;) Jag lovar er att det kommer bilder lite senare =) Min kompis var med även idag och tog lite kort men jag har inte fått dem än ;) Hoppas jag får dem snart =)

När jag släppt ut Maya så fick jag mig en fin chock när jag gick ut i hagen lite senare för att fylla på vatten... Först så såg jag inte Maya.. Hon var bara borta.. men sen så såg jag en grå häst som jag inte kände igen.. men efter 3-4 sek så insåg jag att det var ju Maya.. Min svarta fina Maya var nu grå!!!!!! Hur gick det till.. Söt var hon inte just då med tanke på hur skitig hon var!!!

   

Det är svårt att avgöra på bilderna men jag tror ni kan avgöra att hon inte är ren iaf ;)

 

Sen så hade vi lite mys i hagen innan jag var tvyngen att gå :(

 

Hon hittade ett smaskigt träd att äta lite från =)

 

Fian tjejen hon var så duktig =)

 

 

Idag

Så fick hon vila eftersom jag åkte på huvudvärk som bara den och så kändes det bra att hon fick vila lite =) Mys o mat fick hon idag =) Imorgon ska vi hoppa lite igen =) Ser fram emot det!! =)

 

Men nu är det som så att jag funderar ju på att vara med på en Pay&Jump i slutet av månaden så nu villjag be er om hjälp.. Vilket som är snyggast av de två alternativen på bilden:

 

 

 

Själv älskar jag rött och eftersom Maya är tjej så skulle det bli så fint men jag har ändå beslut ångest ;) Så vad säger ni? Rött eller Blått? =)

 

Det var det jag hade att bjuda på ikväll =) Mer kommer imorgon =)

 

Tack och på återseende! =)

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards