Alla inlägg den 14 juli 2013

Av Wictoria - 14 juli 2013 14:36

Finns inte så mycket att meddela eftersom jag bara har ridit på torsdagen. Fre, lö och söndag har Maya fått vila.

 

I torsdags iaf så hoppade vi lite, eller iaf försökte.. Hon fattade inte riktigt att hon skulle hoppa utan rusade rakt igenom till en början. Hon lyfte ibland tillräckligt på benen för att undvika bommarna men det var typ allt... Hon skötte sig sådär kan jag väl säga ;) Hon var fin under uppvärmingen och lyssnade faktiskt bra! Gjorde så som Jenny sa att jag skulle göra och det gick skapligt =) Lättare när Jenny var med och instruerade mig mer men jag gjorde ett gott försök! ;) Hon gick i fiin takt och form ett par varv som hon gjorde för Jenny men det är svårt att få ut mer när Maya är sås envis :P Nåja vi började hoppa så smått iaf och för att Maya skulle hoppa ordentligt så fick Malin höja hindret till 45cm (!) Först då började hon hoppa ordentligt.. Konstig häst jag har men nu har vi provat 45cm och det var ju inte så farligt!!

 


 


Vi kunde tom ta 2 hinder efter varandra! Det har vi aldrig gjort tidigare så detta känns bra =) Ska öva mer så får vi se var det leder =)

 

Efter ridningen så skulle jag hjälpa Malin plocka bort bommarna och släppte då Maya lös på banan. Hon brukar följa efter mig men just den gången så visade hon mig att jag slarvat men att skritta av henne... Hon tog sig 2 varv själv runt banan och bara chillade... Hon gjorde tom en volt tillbaka när hon tog varv 2!!! Hehe ja jag kanske ska ta några extra varv hädanefter så hon verkligen blir nöjd ;) När hon tagit sina 2 sista varv så kände hon för att följa efter/hjälpa Malin. Söta fina Maya du är bara så himla underbar! Du bjuder oss alltid på ett gott skratt <3 =)

 


 

 

Fredag

Idag så skulle jag ha ridit ut men en tjej i stallet som ska börja ta hand om Malins häst någon dag i veckan till hösten för hennes första tur ute på Konvalj. Men jag upptäcker att Maya var svullen och varm på höger bak precis under kotan. Hon var svullen redan igår men var inget varm och det var så lite så jag red ändå. Hon visade ingen smärta under ridturen heller!! Hade hon gjort det hade jag hoppat av!!!!! Men idag så var hon tom varm :( Så det blev ingen ridning för min del. Vi valde att gå en sväng med en annan häst så hon iaf fick prova att rida ut på Konvalj =) Det gick super! Hästarna skötte sig fint ochj var glada att få komma ut! Lilla Disa fick följa med som handhäst och detta var hennes första "långa" tur ute i det fria. Hon var jätte duktig =)

 

 

När vi kom tillbaka gav Maya oss en funderare igen... Jag lät henne stå inne under tiden så hon fick äta lite och stå i det svala stallet ett tag men jag vet inte vad hon gjorde för hönätet hängde inte så som jag lämnade det åt henne..

   

Antagligen så har hon bara kastat över det på den sidan men det ser ju lite halv jobbigt ut ;) Men hon verkade nöjd iaf =) De fick lite senare gå ut igen =)

 

Lördag och söndag så fick hon som sagt vila igen. Jag har fullt upp med annat så jag hann inte rida :(

 

Imorgon funderar jag på att tömköra om vädret tillåter ;)

 

Tack och på återseende! =)

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards