Alla inlägg den 17 juli 2013

Av Wictoria - 17 juli 2013 23:54

Ja idag har det hänt lite grejer igen =) Idag hade jag ytterliggare en vän med mig till stallet =) Denna tjej följer denna lilla blogg så det var extra kul att hon nu fick träffa Maya, den häst hon läst så mycket om ;) När vi kom till stallet var det fortfarande så varmt så vi fick vänta ett tag innan vi red. Vi passade på att gå ner och fortsätta måla våra bommar :P Ett evigt målande som aldrig verkar ta slut men snart så är det någorlunda klart :P Det slutade med att jag mest tittade på när de andra två målade ;) Malin var såklart med oss!! =D Det var en riktigt trevlig stund där inne och det var så kul! Sen så tog vi tag i hästeriet.. En Maya och en Konvalj skulle vi hämta =) De följde med så fint så och de skötte sig bra i stallet. Tanken med dagens ridning var att jag skulle känna lite på Maya och så skulle Julia få prova Maya en stund med =) Jag var väldigt osäker på hur Maya skulle vara idag eftersom hon fått vila fredag-tisdag. Så jag var väldigt försiktig i början. Men det visade sig att hon skulle vara helt kanon idag! Hon gick superfint! Lugn och harmoniskt! Jag körde inte så länge utan lät snart Julia ta över så Maya inte skulle bli för varm. Maya skötte sig kanon bra även med Julia =D Jag blev så stolt i mitt "mammahjärta" att Maya var så duktig med en helt främmande tjej på ryggen!! =D Hon gick dessutom kanonfint även med Julia! Var väldigt nyttigt för mig att se Maya röra sig från marken. Jag är ju så van att sitta på ryggen och försöka få en inblick av hur det ser ut med mina filmer så det var riktigt kul att se det "in real life" =) Duktig Maya idag alltså! Riktigt stolt är jag =)

 

En annan sak som var riktigt rolig var att jag fick prova att rida ponny idag!! =D Malin var så gullig och frågade om jag ville rida konvalj och självklart ville jag det! :P Konvalj är bara så mysig att rida men idag var hon lite trött på paddocken så hon var lite svårövertalad i vissa lägen ;) Men så snäll o mysig iaf =) Jag körde inte så länge då jag tyckte det var så varmt och så hade Malin redan ridit en stund på henne så jag bara provade henne lite =) Testade faktiskt att rida henne i kort trav vilket inte var så svårt :P Jag tyckte jag fick till det ganska så bra i slutet, det kändes bra iaf! Men sen så är hon ju så snäll så det känns knappt som trav när man sitter ner på henne heller ;) Snäll Konvalj! Tack Malin för turen <3 =)

   

 

Konvalj är maxad c-ponny så ingen behöver skriva några dumma kommentarer..!! Ber er vänligt men bestämt att hålla dem för er själva om ni tycker något dumt! 

 

På sista bilden så ser man i skuggan Malin till vänster och Maya och Julia till höger =)

 

Detta var en riktigt trevlig och mysig dag! Tack tjejer för idag! Det var välbehövligt!!!! =)

 

Imorgon så ska Malin få rida Maya =) Kändes elakt att skicka upp 3 ryttare på Maya idag men jag vet hur gärna Malin vill rida Maya så imorgon ska hon få det =) Bra träning för Maya med att ha lite olika ryttare på ryggen =)

 

Mer blir det imorgon så nu säger jag God natt, Tack och på återseende! =)

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards