Alla inlägg den 24 juli 2013

Av Wictoria - 24 juli 2013 21:32

Ja som sagt så har det återigen gått några dagar utan bloggande :/

 

I Måndags så vart det lite hoppning igen =) Maya var lite okoncentrerad ett tag och betedde sig dumt så det blev ett svettigt pass för att jag skulle få henne att lyssna. När hon väl började lyssna och jobba rätt var hon jätte fin! =)

 

Vår första bana på 50 cm fick vi till =) Det är också första gången vi hoppar en oxer!

 


Hon börjar bli trött här så detta var det sista jag gjorde för dagens pass =) Hur tycker ni det ser ut?

 

I Tisdags så blev det tömkörning men både Maya ovh Konvalj =) Båda skötte sig kanon bra! De är så duktiga våra hästar =) Maya jobbade på riktigt bra och var jätte fin =) Hon fick galoppera lite med och det gick jätte bra =) Denna gången gick vi inte omkull ;)

 

Idag så var det en ute ritt med Malin på schemat =) Det var jätte skönt! =) Hästarna skötte sig bra och jag o Malin fick njuta =) Jag kunde vid ett tillfälle trava Maya på lång tygel och oj så skönt det kändes!! Hon höll sig kvar i formen jag gav henne innan jag släppte på tygeln. Känslan var fantastisk!! =) Det var så skönt att bara lulla runt i skogen men Malin o hästarna =) Dock så testade Maya mina reflexer ett par gånger och två av dem så trodde jag att jag skulle få smaka på gruset under oss men jag lyckades hålla mig kvar =) Ibland lyckas man ;)

 

Idag så fick ja mycket god fruksot med när jag hittade hallon i närheten av stallet =) Mums!! =)

 

 

Det var dessa dagarna. jag har inte så mycket mer att säga och klockan e mycket så det kommer mer efterhand =) Ni har ju videon att kolla på ;)

 

En liten favoritbild jag gjort på mitt hjärta <3

 

 

Tack och på återseende! =)

 

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards