Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av Wictoria - 16 oktober 2013 23:41

Spännande var det tyckte både Maya och jag att rida i utepaddocken i mörkret... Att Maya sedan bestämt sig för att vara en krutdurk idag med gjorde ju saken lite mer intressant.. ;) Men till en början så var hon fin o lyssnade bra =) Hon fick lite halvlånga tyglar till en början så hon kunde skritta på lite ett par varv. Inga problem! =) Sen när jag tog upp tyglarna lite så förvånade hon mig bums med att söka sig nedåt! <3 Jag tog knappt i tyglarna innan jag kände hur hon höjde ryggen sänkte huvudet och började trampa under sig. Tror verkligen hon har saknat att jobba!! =D Hon var förvånansvärt fin en ganska lång stund och hittade en jäkla fin form och ett härligt steg!! =D Underbar känsla att känna efter 5 veckors vila! Men så förvånad jag blev! Trodde minsann inte att jag skulle kunna få fram det än på ett tag men det fick jag på en gång =) Fina, fina Maya <3 Vi skrittade på några varv, gjorde lite volter där jag även försökte ställa henne lite mer än vad jag vanligtvis gjort men det ville hon inte riktigt utan hon tog mina skänklar som "varsågod spring" så det blev lite jobbigt för oss båda så jag gav upp det. Det tar vi en annan dag istället :P Vi skrittade ganska länge och varierade mellan båda varven. Hon var hela tiden lyhörd och fin! Traven däremot.. den gick i raketfart så det var bort med skänklarna och håll i dig.. typ.. ;) Det gick bra stundvis där hon hittade en stadig form dock något hög mot vad jag ville men jag hann ju fasen knappt med så fort gick det! Det kändes som om hon sa till mig "Varsågod matte. 5 veckors uppdämd energi vill ut NUUUUUUU!" hehe ja ni förstår själva ;) Fort gick det och kämpa fick jag göra! De stunder hon kom ner i form och arbetade korrekt kändes det bra bortsett från tempot då.. Men tempot kommer tillbaka. Tror hon har glömt mycket av det arbetet jag har lagt ner så mkt tid på och så har hon ju självklart tappat muskler så hon orkar inte gå lika långsamt som tidigare så jag lägger ingen skuld på henne!! Hon är så fin min lilla älsklings häst <3 Detta blir bra när vi kommit igång igen =D Hur som helst så jobbade vi lite till men hon var så het så jag fick "släppa" henne ett varv runt i paddocken o fy helskotta vilken fart hon fick!! Tänkte mig en långsida räcker men det tog mig ett helt varv innan hon ville stanna.. Ehm ja uppdämd energi var det! Haha ;) Efter det så ville jag bara få henne att lyssna på mig igen innan jag slutade och det gjorde hon! Då fick jag tom börja att ställa henne lite åt vänster. Duktiga fina Maya. Det var så skönt att få sitta på hennes rygg igen men fy fan vad hon har tappat muskler och gått ner i vikt :'( Hon var så smal att sitta på nu :'( Hemskt att det kan gå så fort..! Men nu ska vi bygga upp det fina igen som vi var påväg till! =D 

 

Det var kort, kort om dagen! Imorgon så ska hon nog få vila då hon har gått hårt 3 dagar nu. Tror hon kan behöva det och mitt överansträngda knä behöver det verkligen!!! :/ 

 

Här bjuder jag på några bilder och ett filmklipp som e efter ridningen. Maya är ju som ni vet en riktig gotte gris ;)

 

   

 

Söt kan man vara <3


 

 

Tack för idag och på återseende!! =)

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards