Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

En vecka utan uppdatering igen =(

Av Wictoria - 27 oktober 2013 20:09

Och den här gången har jag knappt ingen koll på vad vi gjort :/

 

I tisdags iaf så fick Maya vara med på ridlektionen med klassen. Det gick sådär.. Hon var stressad och stirrig. Men vi gjorde det bästa av situationen. Det är inte lätt att träna ordentligt när man e stressad och har 7 hästar till runtsig i ett ridhus man har varit i ca 5 ggr. Så vi gjorde vårat bästa och ibland blev det bra men ibland inte lika bra. Såhär såg hon ut efter ridningen iaf;

 

Bara LIIITE svettig!! Jag har inte börjat duscha henne än på denna bilden. Det rann om henne under tiden vi red. Schabraket var nästan så det droppade om och hon var löddrig ända ner till benskydden. Jag har ALDRIG sett henne så svettig..! Det blir nog så att hon ska klippas efter lovet. Det känns inte bra om hon varje dag ska bli såhär svettigi vinter sen :/ Bättre att klippa och ha ordentliga täcken istället =)

 

I onsdags så gjorde jag lite samma sak som på tisdagen men lite lugnare och med bara en extra häst i ridhuset. Det gick lite bättre men inte helt bra ändå. Maya har nog inte helt landat än vilket gör henne extra stressad =(

 


Torsdag så tror jag hon fick ledigt. Jag mådde inte bra och det blev så sent så hon fick vila.

 

I fredags så red jag och en tjej i klassen privatlektion med blandat resultat. För henne gick det bra men jag kände mig lite sådär. Jag vet inte varför men så är det ibland. Maya var stressad även denna gång och hon började svettas så fort jag kortade upp tyglarna lite.. Kändes inte alls bra men vi jobbade på. I skritten blev hon superfin tillslut! Det kändes jätte bra där men så fort vi skulle trava så vart det upp medhuvudet och spring. Inte kul alls.. =( Känns som att det arbete jag gjort hemma är glömt. Vi jobbade på och det kändes mer som att det gick dåligt än att det gick bra.. Jag blev stressad och rädd faktiskt.. Men jag är så glad att jag rider för Marianne för hon ger så bra instruktioner och läser av både ryttare och häst väldigt bra. Hon gav mig lite extra styrka och ork att ta mig igenom lektionen. Det sista vi gjorde var att trava i vänster varv och Då lossnade det lite och Maya sänkte huvudet och jobbade med rygg och fina bakben. Där slutade vi så att vi fick ett bra avslut! Lektionen slutade iaf med att jag kände mig nöjd! Jag ser fram emot att rida fler lektioner för Marianne då hon gav Maya fina ord och beröm =) Hon tror på oss och det gör jag med! Jag har så många runt mig nu som stödjer mig så jag blir alldelse rörd <3

 

Detta är iaf var som hänt i veckan. Nu denna vecka 44 så har jag lov och är hemma i linköping så Maya har fått en vecka ledigt =) Jag hoppas hon mår bra av det! Jag får underbar hjälp av en fin nyfunnen vän i Färgelanda som hjälper mig med Maya. Jag är enormt tacksam! =)

 

Tack och på återseende! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wictoria - 25 februari 2019 20:41

Våran resa är slut.. Mayas och min. Vi har tagit våra sista andetag ihop. Jag kunde inte göra mer och det sliter mig isär fullständigt. Min älskad, finaste Mayanero. Jag saknar dig!!    27 september 2018 var dagen du drog ditt sista andetag. Mitt b...

Av Wictoria - 17 april 2018 08:16

Hej på er! Då är jag här igen.. ? Mycket som hänt sen sist såklart.. Senaste inlägget va en uppdatering om vad som hänt men denna gång tänker jag faktiskt inte försöka göra det för jag kommer inte ihåg allt.. Mitt liv de senaste åren har varit minst...

Av Wictoria - 26 november 2017 21:43

Men det är väldigt spontant och det var ju väldigt länge sen jag var här inne.. Var tom osäker på om bloggen fanns kvar..  Så.. Vad har hänt sen sist? Ojoj.. Hur ska jag komma ihåg allt..     Vi var på fölbedömning med Maya och Maytrix. Det g...

Av Wictoria - 27 maj 2016 23:48

Har tagit sin början <3 Den lille vildingen e född! Äntligen =D Väntan blev lång... Hela 350 dagar låg den lille i magen å gottade sig <3 Vissa vet redan och dessa vet även att detta inlägg är ett par dagar sent men det är troligen inte alla so...

Av Wictoria - 20 april 2016 00:56

Ja idag (eller nu när jag skriver detta så är det ju igår) så var jag hästvakt till Disa och Konvalj åt Malin då hon var i Göteborg med sin klass. Det blev som vanligt inte som jag tänkte mig men dagen blev väldigt skön ändå! Jag skulle fixa lite hem...

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards