Alla inlägg under november 2013

Av Wictoria - 19 november 2013 00:56

Så jag hinner inte med att blogga.. :-( Jag ska försöka sätta mig ner snart och uppdatera er lite om vad som har hänt. Maya börjar nu komma igång iaf! :-) Vi hade vår absolut första hoppträning för lärare i torsdags förra veckan. Det gick bra för att vara första gången på länge som vi hoppar! Pigg Mayanero och nervös (lite för orolig) ryttare så det var blandat resultat men Maya skötte sig ypperligt så det är bara jag som måste skärpa till mig!! ;-) Det har varit ett par dressyr pass och Stalltjänst under veckan och helgen. I lördags fick vi vara med på en lektion och gjorde vår första skänkelvikning! Duktig Maya som överraskande mig med att inte rusa från skänkeln utan svara med att flytta undan bakdelen som jag ville!! <3 På liten volt lång låg form rätt ställd åt vänster och vips så gjorde vi skänkelvikning ut på den större volten igen.! Duktig älskade Maya <3 <3

Detta var lite snabb uppdatering :-) Bilder, filmer mm kommer så snart jag har minsta lilla tid att sitta vid datorn!! :-)

Tack och på återseende! :-)

Av Wictoria - 6 november 2013 18:35

Maya fick igår springa lös i paddocken o jisses vad det gick undan!! :D Hon fick göra av med lite energi på egen hand för min säkerhets skull. Kände inte riktigt att jag skulle klara av henne med en hel veckas vila i kroppen :/ Och det visade sig att jag skulle haft helt rätt på den punkten om jag hade ridit..

 

Titta bara så får ni se :P

 


 

Detta är bara ett urklipp ur en av filmerna men det såg ut såhär i ca 10-15 min =) Bus tjejen

 

Sen så har Maya hittat en "kille" i stallet =) haha de va så söta bägge två! Maya tog i med brunst o killen blev helt te sig han med ;)

 

 


Idag så blev det lite ridning =) Men de gick sådär :( Hon var stel, ovillig att arbeta och mycket ointresserad av det jag ville göra :( Sådana dagar ska man ha med så det är inte mer med det ;) Men när de väljer att takta ett helt pass så bli man ganska irriterad :( Nåja söt va hon iaf =)

 

 

 

Imorgon oh i helgen händer det nog inte så mkt då jag ska på konsert i stockholm på fredag. =) Ska bli riktigt kul! :P Så det blir återigen några dagar utan uppdatering =( 

 

Tack alla ni läsare som trotts min dåliga uppdatering just nu fortfarande läser min blogg! =) Jag ska och vill komma igång med den ordentligt igen!! =)

Tack och på återseende! =)


Av Wictoria - 5 november 2013 15:06

Ja tänk vad tiden går fort!! En månad har det nu gått sedan Maya kom hit för första gången. :-) Det känns inte som så länge sen. :-P Glad, otroligt glad är jag att ha henne här i alla fall! :-D

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards