Direktlänk till inlägg 10 augusti 2014

Pyssel i stallet

Av Wictoria - 10 augusti 2014 18:22

Ja idag var det lite blandat i stallet =) Började dagen med att lämna tillbaka en sadel jag haft på prov som tyvärr, tyvärr inte passade Maya :( Letar efter en ny hoppsadel som en galning så vi kan komma igång med hoppträningen igen. Men jag får tyvärr leta vidare igen :/

Efter att ha gjort det så hade jag och Malin pratat om att kolla över staketet i hagen då det tydligen föll ett träd över tråden igår kväll.. Så strax innan 14 träffades vi i stallet och började knalla runt hagen. Vi hittade många fina platser där tråden bara är knuten då det har gått av eller så har det helt enkelt behövts en skarvning där.. Kändes ju sådär.. Undrar hur mkt ström som faktiskt kommer hela vägen runt hagarna.. Det är ju ganska mkt tråd som vi har för ett litet aggregat.. Ehm det måste fixas bestämde vi ganska snart.. Vi hade först bara tänkt byta ut den tråd som var mest akut men efter halva hagen stod det klart att båda trådarna behöver bytas runt om hela hagen. Vilket innebar att vi inte kunde gör så mkt mer idag utan vi måste fixa tråd innan vi kan börja byta ut allt. :/ Vi fortsatte hela vägen runt och tur va väl det då vi snubblade över ett ställe där det fortfarande fanns ståltråd som staket men det otäcka var att den hade lossnat och låg en halvmeter in i hagen lite halvdolt i gräset.. Både jag och Malin fick nog en liten panik känsla när vi såg det och bara tanken på hur länge den legat där utan att våra hästar har fastnat i den är ju ett under!! Vi tog bort allt av det även det som fortfarande satt ganska okey fast i staketet. Ståltrå ska inte finnas i en hage!! Taggtråd hade varit värre men även ståltråd kan bilda otäcka snaror som kan göra våra älskade, älskade djur otroligt illa!! Vi fick som sagt bort allt och detta var resultatet:

 

Min fot är med i bild så ni ser ju att det fanns en del.. Hälften av detta låg löst..!! Hemska tanke på vad som hade kunnat hända! =(


Efter kollen i hagen fick våra hästar lite mys =) De var så himla nyfikna på oss i hagen och följde efter oss ett par gånger och verkade verkligen vilja följa med in i stallet =) Så det var inte mer än rätt att de fick lite mys och omvårdnad ;) Maya tyckte det var sååå skönt =) Hon stod och somnade i stallgången när jag borstade henne  =) Hon blev så avslappnad att hon inte klarade av att klia sig ordentligt ens. Haha min söta lilla knasboll =) Mysigt va det tyckte både hon och jag =) Efter borst, mys och lite mat så fick hon gå igen =) Ingen träning idag heller men hennes ben var mycket bättre idag! Inte alls lika svullet som igår så det känns bra =) Får vänta några dagar till och se så det blir helt bra =) Då ska vi börja komma igång  igen =) Fick en så himla gullig bild som passade så bra in på hur trött Maya var idag så bjuder på den =)

 

Hennes underläpp är så söt =) Hihi =D

 

Imorgon så blir det någon liknande prosedur som idag =) Så mer uppdatering kommer då ;)

 

Tack och på återseende!! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wictoria - 25 februari 2019 20:41

Våran resa är slut.. Mayas och min. Vi har tagit våra sista andetag ihop. Jag kunde inte göra mer och det sliter mig isär fullständigt. Min älskad, finaste Mayanero. Jag saknar dig!!    27 september 2018 var dagen du drog ditt sista andetag. Mitt b...

Av Wictoria - 17 april 2018 08:16

Hej på er! Då är jag här igen.. ? Mycket som hänt sen sist såklart.. Senaste inlägget va en uppdatering om vad som hänt men denna gång tänker jag faktiskt inte försöka göra det för jag kommer inte ihåg allt.. Mitt liv de senaste åren har varit minst...

Av Wictoria - 26 november 2017 21:43

Men det är väldigt spontant och det var ju väldigt länge sen jag var här inne.. Var tom osäker på om bloggen fanns kvar..  Så.. Vad har hänt sen sist? Ojoj.. Hur ska jag komma ihåg allt..     Vi var på fölbedömning med Maya och Maytrix. Det g...

Av Wictoria - 27 maj 2016 23:48

Har tagit sin början <3 Den lille vildingen e född! Äntligen =D Väntan blev lång... Hela 350 dagar låg den lille i magen å gottade sig <3 Vissa vet redan och dessa vet även att detta inlägg är ett par dagar sent men det är troligen inte alla so...

Av Wictoria - 20 april 2016 00:56

Ja idag (eller nu när jag skriver detta så är det ju igår) så var jag hästvakt till Disa och Konvalj åt Malin då hon var i Göteborg med sin klass. Det blev som vanligt inte som jag tänkte mig men dagen blev väldigt skön ändå! Jag skulle fixa lite hem...

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards