Alla inlägg den 27 augusti 2014

Av Wictoria - 27 augusti 2014 22:15

Ja nu sitter jag här igen och känner mig helt okey med dagen. Det är mkt slit på praktiken fortfarande men jag trivs med det =) Idag var det ganska lugnt så kunde mocka och pyssla i min egen takt =) Det blev även en resa till Maya som var otroligt blandad..

 


Min tanke var att bara mysa och pyssla lite eftersom jag igår kände att hon skulle tappat vänster baksko till idag. Var för lat för att ta av den igår så den fick sitta på tänkte jag.. Idag när jag kom till stallet hade jag en ganska bra känsla i magen men den var inte kvar när jag kom ut till Maya.. Det första jag ser är två blodränder på vardera bakben. Det högra hade en rand på insidan och den vänstra på utsidan. Faan var det enda jag kunde få fram. Känner att det räcker med dessa småskador nu!! Hon har redan ordentliga överben på insidan höger fram och bak så kan det inte räcka nu?? Inne i stallet visade det sig att hon även fått av sig en baksko men inte den jag trodde utan hon hade klivit av sig den högra och hon såg fördjävlig ut!! Sprucken och dann va hon =( Jag har försökt mycket och länge att få tag i en hovslagare men de behagar inte svara!!!! Sur e bara förnamnet av vad jag känner!! =( Jag fick iaf plocka av den vänstra då den satt ännu lösare idag och ville inte ha den kvar på längre. Hon var riktigt låååång... Verkning hade behövts för länge sen!!!! Anna , min kära Anna, hade vid detta laget kommit till stallet och Malin var även där men hon höll sig lite på avstånd då jag inte var allt för rolig att vara runt just då :/ Visste varken ut eller in och bara kände ett hat mot hovslagarna som inte svarat.. MEN de har säkert mkt att göra?! Efter mkt om och men blev det så att jag gick upp till min faster och hennes sambo (han som äger Maya) och frågade om han ville hjälpa mig lösa situationen med Maya. Ville ABSOLUT INTE släppa ut henne i hagen igen med de hovarna.. Då hade det inte slutat bra!! Frågade om han ville hjälpa mig antingen verka henne eller vara med och visa mig hur jag skulle göra. Han hjälpte mig utan problem =) Det var så skönt! Då blev jag lugnare igen och kände att detta löser sig. Han är även så snäll att han ska försöka hjälpa mig sko henne någon dag nu. Jag ska ordna skor och sömmar, vilket jag tänkte göra imorgon, så får vi se vilken dag det passar. Han har stora problem med ett knä så det beror på det om han orkar med det. Jag är iaf så OTROLIGT tacksam att han kom och hjälpte mig med så kort varsel!! Han är bra underbar =D

 

Mer än så gjorde jag inte med Maya. Blev gos och borst och så fick hon lite mat men sen fick det vara bra =) Imorgon kanske jag vågar mig på att tömköra henne i paddocken en liten snabbis. Vi får se. Får hon på sig skor kanske jag går en promenad. Vill inte slita för mkt på hennes hovar då jag har för mig att hon ömmar om underlaget är för hårt. Det är ju även så att hon kan trasa sönder sig mer på det hårdare underlaget om hon är oskodd och det vill jag INTE riskera!!! Lite uppdate blev det och mer ska de bli!! Nu hoppas jag vi är på gång igen =)

 

Tack och på återseende!! =)

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards