Alla inlägg den 18 januari 2015

Av Wictoria - 18 januari 2015 20:24

Jag har verkligen, VERKLIGEN världens finaste häst! Det spelar ingen roll vad någon säger, hon är det! Det bästa är att jag börjar förstå just hur fantastisk denna häst är för hon ger mig så mycket kärlek att det är galet... Visst det har jag sett tidigare men hon visar mig om och om igen hur fin hon är och hur mkt jag betyder för henne. Hon skulle bara veta hur mkt hon betyder för mig! Idag när jag var i stallet så gjorde jag alla stallsysslor först för att verkligen slippa stressa när jag hade Maya inne. Det var lite som om hästarna visste att det började närma sig för helt plötsligt var de vid grinden och väntade. Tror ju den största orsaken var att de ville ha lite att äta men det kan vi ju låta bli att tänka på ;) Iaf så gick jag från stallet till paddocken för att se hur illa underlaget var och om det gick att promenera där eller ej. Det såg skapligt ut men fanns många och stora isfläckar runt om men ändå fanns det plats att promenera! När jag var på väg upp till stallet igen stod Maya och tittade mot mitt håll så jag ropade på henne och frågade om hon skulle med in. Hon fortsatte att titta mot mig så jag frågade igen om hon skulle med och då vände hon och gick mot grinden med mig! Tuggade lite medan hon gick med mig på andra sidan staketet och jag fortsatte prata med henne hela tiden och hon slog inte av på takten. Hon stannade en liten stund innan jag hade kommit fram till stallet och stod kvar när jag kom ut igen med grimman i handen. Då tuggade hon igen och tittade på mig med spetsade öron. Jag fick utan problem hämta henne och hon följde med mig med raska steg ut ur hagen. Myshästen <3 Finare finns inte! 

 

 

 

Inne i stallet blev det den sedvanliga ompysslingen med borst och gos och hon var så kelen såå!! Ville inte sluta mysa med henne! Det var skönt att se att idag så hade nästan all svullnad i bakbenen lagt sig och hon verkade fortfarande ohalt! Men det gjorde bra ont när jag skulle smörja såren på framsidan! Det var inte omtyckt :( Men så underbart snäll som hon är så fick jag göra klart det och så var det bra med det sen! Finaste <3

 

Hon är dock en riktig luring vad gäller dessa skor!! Någon gång igår hade hon bestämt sig för att vara barfota på båda bak.. Ja de finns inte mkt att göra åt det utan det e bara att försöka få tid hos hovis så vi kan fixa nya pjuks fram och bak, det verkar behövas! ;) Skönt att hon tog av båda men ibland, ibland undrar jag HUR hon lyckas?!? Älskade skrutthästen! :D

 

 

 

Det känns inte som rätt läge att börja motioner Maya än så hon fick vila idag med. Vill inte gå på för hårt och påfresta benen mer än nödvändigt!! Men imorgon efter jobbet så kanske det kan bli en liten promenad i sakta mak bara för att få se annat än stallet och hagen! Lite lugnt och försiktigt =) Blev inringd ikväll för arbete imorgon 06:45-14 pga sjukdm på jobbet så det är bara att tacka och ta emot =) Älskar mitt arbete!! =) 

 

Nu ska jag glo på tv en stund till sedan blir det hopp i sängen! =) 

 

Tack och på återseende! =)

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards