Direktlänk till inlägg 2 februari 2015

Fullt ös!

Av Wictoria - 2 februari 2015 22:21

Bara för att jag nu har Maya i Linköping så går inte livet långsammare för det! Det är både arbete och mattekursen som ser till att jag är sysslsatt!! Matten hoppas jag dock att jag är klar med ganska snart och då blir det lite bättre =) 

 

Igår var jag i stallet efter jobbet (arbetade 07:00-19:30) så det blev en snabb sväng! Jag möttes av en lugn Maya som stod med huvudet ute ur hålet i boxdörren och spanade på alla runt henne. När hon hörde och såg mig så spetsade hon öronen och hummade lite lätt till hälsning <3 Hon är så fin min lilla häst! <3

 

 

Jag fixade påsarna och kraften innan jag tog mig an mockningen. Maya sparkade lite för att få min uppmärksamhet men lugnade sig snabbt. Det är så himla skön stämmning i stallet och de flesta hästarna är jätte lugna vilket bidrar till att Maya blir lugn, detta har jag märkt på 2 dagar! Förstå vilken skillnad! =) Tror både Maya och jag kommer trivas alldeles utmärkt här! =D 

Mockningen då.. Maya fick stå i gången medans jag mockade. Till en början så skrapade hon lite med hoven och flyttade sig lite obekvämt fram å tillbaka men efter några lugna tillsägningar så ställde hon sig åter med spetsade öron och vilade sig på sina bakben om vartannat! Asså denna häst! Så himla go!!! När jag var klar fick hon gå in i boxen och tjejen som hade kvällsfodringen hade då redan börjat fodra de andra men Maya hon stod så snällt med huvudet ute och väntade! Inga sparkningar, inget slängande med huvudet INGET!! Boxgrannen sparkade för fullt men inte Maya!! Jag bara stod på avstånd och gapade!! Det skulle aldrig gått hemma!!! Hon bara stod där som inget och väntade! Hon slutar som sagt ALDRIG förvåna mig!! <3

Medan Maya fick börja äte sin kvällsmat gick jag två vändor med saker från bilen in till stallet och sedan borstade jag Maya å myste galet en stund. Tror hon uppskattade det lika mycket som jag! =) När jag var klar och skulle åka hem så gick jag å släckte överallt å Maya stod med huvudet ute och med en vänlig blick följde hon mig när jag "sprang" fram och tillbaka i stallet. Hon brydde sig inte om att alla andra hästarna stod och mumsade på sin kvällsmat eller att hon hade gott om man själv i sin box för det var jag som var mest intressant! Mitt hjärta smälte! Så fort jag kom nära eller tittade på henne så hummade hon så där mysigt som bara hon kan! <3 Min älskade häst! Min Mayanero <3 Den vackra! <3 Jag sa tillslut godnatt och gick utom synhåll. Då hörde jag hur hon tog ett steg tillbaka frustade och började äta hon med (kikade runt hörnet för att vara säker på att det var hon). Sedan släckte jag och gick hem! Den hästen är min Nr 1, utan tvekan! <3

 

 

 

Idag så hann jag åka till stallet mellan mattelektionen och arbetet (matte 08:30-11:00 och arbete 15:45-21:15). Mockade och fixade all mat snabbt och sedan följde jag med Julia ner till ridhuset och tittade på när hon hoppade med sin fina "lillan" (May Miro) =) Julia har förresten en egen blogg som är väldigt läsvärd =) Ta en titt där vetja! =D Nu fck du lite smygreklam Julia, hoppas du inte blir arg ;)

http://jhagman.bloggplatsen.se/

Men jag stannade nere i ridhuset lite för länge så hann bara hälsa på henne i hagen men hon såg ut att må bra =) Hon var supermysig även idag! =) När jag kom till stallet så mötte jag Julia på väg ner för att hämta lillan så jag följde med för att kolla till Maya. Hon måste ha hört att vi kom och kände igen rösterna för hon kom som ett skott (runt ett litet hus som de har bredvid sin hage) til grinden där hon såg oss. Hon gnäggade lite lågt och spetsade öronen mot oss. Hon släppte inte mig med blicken en sekund! Kändes som att hon verkligen, verkligen blev glad över att höra och sedan se att det var jag som kom! <3 Älskade hästen! Hon gör mig så varm inombords! Dig kommer jag aldrig svika, det lovar jag! Som sagt så hann jag inte göra mer idag med henne men hon fick massa pussar och godisar så jag tror hon klarar sig till imorgon =) Imorgon hoppas jag att jag kan ta mig ner till ridhuset med henne och visa hur det ser ut! =) Men jag har ingen direkt brådska. Ska med min syster till huvudstaden imorgon också så jag får se vad jag hinner. 

 

 

 

En sak som känns väldigt annprlunda mot hur jag kännt mig tidigare är att jag börjar trivas mer och mer med min tillvaro! Det är så skönt att kunna slappna av såhär på kvällen och känna att allt kommer ordna sig! Så har jag inte känt på en lång, lång tid! Tror att det mesta håller på att reda ut sig =) 

 

Nu ska jag snart sova så jag orkar med morgondagen! Mer spännande saker kommer att se här det lovar jag! =)

 

Tack och på återseende! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wictoria - 25 februari 2019 20:41

Våran resa är slut.. Mayas och min. Vi har tagit våra sista andetag ihop. Jag kunde inte göra mer och det sliter mig isär fullständigt. Min älskad, finaste Mayanero. Jag saknar dig!!    27 september 2018 var dagen du drog ditt sista andetag. Mitt b...

Av Wictoria - 17 april 2018 08:16

Hej på er! Då är jag här igen.. ? Mycket som hänt sen sist såklart.. Senaste inlägget va en uppdatering om vad som hänt men denna gång tänker jag faktiskt inte försöka göra det för jag kommer inte ihåg allt.. Mitt liv de senaste åren har varit minst...

Av Wictoria - 26 november 2017 21:43

Men det är väldigt spontant och det var ju väldigt länge sen jag var här inne.. Var tom osäker på om bloggen fanns kvar..  Så.. Vad har hänt sen sist? Ojoj.. Hur ska jag komma ihåg allt..     Vi var på fölbedömning med Maya och Maytrix. Det g...

Av Wictoria - 27 maj 2016 23:48

Har tagit sin början <3 Den lille vildingen e född! Äntligen =D Väntan blev lång... Hela 350 dagar låg den lille i magen å gottade sig <3 Vissa vet redan och dessa vet även att detta inlägg är ett par dagar sent men det är troligen inte alla so...

Av Wictoria - 20 april 2016 00:56

Ja idag (eller nu när jag skriver detta så är det ju igår) så var jag hästvakt till Disa och Konvalj åt Malin då hon var i Göteborg med sin klass. Det blev som vanligt inte som jag tänkte mig men dagen blev väldigt skön ändå! Jag skulle fixa lite hem...

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards