Alla inlägg den 16 februari 2015

Av Wictoria - 16 februari 2015 13:03

Senast jag bloggade var den 3:e feb.. Alltså väldigt många dagar sedan!! Jag har inte orkat eller hunnit med att skriva sedan dess. Jag har haft fullt upp med en massa annat helt enkelt...

 

Men jag kan med glädje skriva att Maya och jag trivs jätte bra i stallet!! Det är en helt annan häst än i förra!! Jag trodde hon var lugn där men det e såå stor skillnad i detta stallet! Här skrapar hon inte i boxen på samma sätt som tidigare vid fordningar eller om hon får stå uppställd på gången medans jag mockar. Jag har t.o.m tagit ut henne ur boxen från höt och hon har bara funnit sig i det! Inte skrap inte stress, inga försök att resa sig nej hon bara ställer upp sig o halvsover tills jag e klar!  

 

Detta e en vanlig syn numera som jag njuter av! =) Hon e bara så bra min älskade häst!

 

Vi har även varit på gång med träningen. Vi har löshoppat, tömkört och jag har suttit upp och känt på henne i ca 10 min i skritt. Men det har legat nere igen pga att jag blev riktigt förkyld och så har det varit lite andra tråkigheter runt som gjort att jag inte hunnit. Jag har även jobbat en hel del i kombination med detta så vi har haft ett litet avbrott och haft det lugnt och skönt i flytten =) Maya har ju även varit bosatt i Linköping med mig i lite över två veckor nu! :D :D Tänk att det redan e två veckor! Det känns lika bra som dagen det bev bestämt! Allt runtomkring känns så bra. Alla (som jag hunnit träffa) i stallet är jätte trevliga och jag känner mig mer än välkommen! :D Tror detta kommer bli super bra! Det känns så i hela kroppen =) 

 

Idag så ska jag åka till det gamla stallet och träffa de andra tjejerna en stund och även låna hem min gamla dressyr sadel och kanske köpa tillbaka den (om den passar igen nu när alla muskler vi satte tappats..). Ska åka n sväng till Maya efter det men har inte riktigt bestämt än vad jag ska hitta på. Beror på hur hon verkar =)

 

Tack och på återseende! =)

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards