Direktlänk till inlägg 4 mars 2015

Motivations svacka, plugg, jobb och en massa stress...

Av Wictoria - 4 mars 2015 21:52

Jodå vi lever och mår bra men som rubriken lyder har det varit mkt på sistone.. igen.. 

 

Maya och jag har försökt komma igång men inte helt lyckats pga allt för mkt omständigheter. Jag kan väl säga att alla tider med plugg och arbete som jag har att passa nu har fått mig att nästan gå ner på knä. Stallet som är min fristad hinns i all hast med enbart mys i hagen med hästen.. Ingen vidare känsla med andra ord.. INTE det jag tänkte mig vid flytten men jag hinner iaf se henne varje dag och det njuter jag av! <3 Hästen mår bra och verkar trivas bra i stallet! Ala indikationer från övriga i stallet tyder på detta. SÅÅÅ skönt!!! En sak mindre att fundera på!

 

Vi har inte gjort sådär värst mkt än Maya och jag men jag har suttit upp och ridit henne lite smått några gånger. Senast jag red gick det riktigt bra och hon var mjuk och fin! Gången innan ska vi inte prata om.. Det gick inte alls att trava henne.. Takt eller rusa var det som gällde... De korta stunder det gick bra var kortvariga. Tyvärr så kände jag av att jag fortfarande är lite rädd efter vår krasch.. Den tog hårt på självförtroendet och jag tror att det även satte sig på Mayas självförtroende med :'( Så jag räknar inte riktigt det passet utan ser det som en av de dåliga som vi arkiverar och tar lärdom av.. Just nu vågar jag inte rktigt planera något schema med Mayas träning då det är alldeles fr svårt att hinna med det att jag bara blir besviken.. Jag tar en dag i taget så får vi helt enkelt se framöver när vi  kan få ett mer stadigt schema! Tråkigt som tusan men det känns bättre då jag inte blir lika nedstämd över att jag missar ett pass till på schemat..  

 

Så är läget nu.. pust. Skönt att få lufta hjärnan lite! Nu ska jag sova efter dagens hektiska schema.. Natti natt!

 

Tack och på återseende!! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wictoria - 25 februari 2019 20:41

Våran resa är slut.. Mayas och min. Vi har tagit våra sista andetag ihop. Jag kunde inte göra mer och det sliter mig isär fullständigt. Min älskad, finaste Mayanero. Jag saknar dig!!    27 september 2018 var dagen du drog ditt sista andetag. Mitt b...

Av Wictoria - 17 april 2018 08:16

Hej på er! Då är jag här igen.. ? Mycket som hänt sen sist såklart.. Senaste inlägget va en uppdatering om vad som hänt men denna gång tänker jag faktiskt inte försöka göra det för jag kommer inte ihåg allt.. Mitt liv de senaste åren har varit minst...

Av Wictoria - 26 november 2017 21:43

Men det är väldigt spontant och det var ju väldigt länge sen jag var här inne.. Var tom osäker på om bloggen fanns kvar..  Så.. Vad har hänt sen sist? Ojoj.. Hur ska jag komma ihåg allt..     Vi var på fölbedömning med Maya och Maytrix. Det g...

Av Wictoria - 27 maj 2016 23:48

Har tagit sin början <3 Den lille vildingen e född! Äntligen =D Väntan blev lång... Hela 350 dagar låg den lille i magen å gottade sig <3 Vissa vet redan och dessa vet även att detta inlägg är ett par dagar sent men det är troligen inte alla so...

Av Wictoria - 20 april 2016 00:56

Ja idag (eller nu när jag skriver detta så är det ju igår) så var jag hästvakt till Disa och Konvalj åt Malin då hon var i Göteborg med sin klass. Det blev som vanligt inte som jag tänkte mig men dagen blev väldigt skön ändå! Jag skulle fixa lite hem...

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards