Alla inlägg under april 2016

Av Wictoria - 20 april 2016 00:56

Ja idag (eller nu när jag skriver detta så är det ju igår) så var jag hästvakt till Disa och Konvalj åt Malin då hon var i Göteborg med sin klass. Det blev som vanligt inte som jag tänkte mig men dagen blev väldigt skön ändå! Jag skulle fixa lite hemma innan jag skulle åka först till Maya å fixa klart med henne sedan åka å fixa Disa och Konvalj och  hinna träffa Frida sedan tillbaka till Maya och även där träffa Michaela, men det sista uteblev..

 

Jag kom till Maya runt 15, fixade allt å gick upp med lunchpåse inför imorgon till hagen. Myste lite och kollade hennes juver och kände över henne lite. Mitt i detta kom det världens hagelskur å vind utan dess like!! Maya var INTE imponerad å inte heller Mayas hagkomis var så glad åt det... Blev en liten stund med kaos där jag fick fokusera på att inte hamna ivägen för någon av dom.. Det gick bra å jag kom ur hagen hel! När jag gick mot bilen fick jag bara en stark känsla att jag ville vara kvar till insläppet för att kunna hjälpa till och framförallt ta in min egen häst.. Jag litar på folket i stallet på så sätt men när de blev så galna i hagen ville jag vara där ifall... ifall något skulle gå snett.. kontrollfreak check!! men jag hann sätta mig i bilen och åka en bit innan jag faktiskt vände och åkte tillbaka. Det kändes skönt efter när jag kunde vara till hjälp och Maya va såå lugn att ta in! Gick med långt grimskaft nästan hela vägen in i boxen. Älskade lilla häst <3

 

   

 

Men detta inlägg skulle ju handla lite mer om Disa å konvalj.... De va så söta de små liven :) Framförallt Disa <3 Hon såg verkligen glad ut över att se mig! Brydde sig knappt om höt i boxen utan hon ville komma ut å gosa å få hitta på något kul. Tur för henne så provade vi lite tömkörning. Hon var jätte duktig! :) Hon var super duktig redan inne i stallet. Hon stod som ett ljus i stallgången medan jag mockade, stod snällt å fint medan jag borstade henne och jag fick tom tränsa henne utan en enda protest!! Inte en enda protest!! Det har nog inte hänt tidigare!! Jag var helt förvånadmen samtidigt så glad för att hon börjar acceptera saker och ting mer och mer. Duktig lite häst <3 Tömkörningen då.. den gick med bra. Hon var inte jätte villig till att arbeta på banan så tror hon skulle kunna vara ganska rolig att tömköra ut i skogen, Hon var iaf jätte duktig! Bjöd till trav i vänster varv men tröttnade sedan på att bara skritta runt så hon ville inte mer. jag avslutade när hon gick fram ordentligt i en frist skritt och så fick det räcka :) Duktig snutta <3 

 

 

 

Sedan va det Konvaljs tur och henne tömkörde jag med. Hon var också duktig i stallet men det e hon alltid den lilla sötnosen =) På banan ville hon inte riktigt lyssna eller valde att missförstå mig ett par ggr så det blev ett par snygga skänkelvikningar i båda varv, dock oplanerade ;) men när jag mjuknade och ändrade lite på mig så gick hon fint igen =) Var lite stel men blev tillräckligt mjuk i slutet =) Hon e så rolig att arbeta med för hon vill verkligen göra rätt och bara den som hanterar henne vill lyssna så går det väldigt bra att lära henne nytt =) Samma sak med Disa och egentligen alla hästar! Utan ödmjukhet mot hästen blir det inget bra......

 

   

 

Så fruktansvärt snygg i blått ;)

 

Nu när jag ligger å skriver detta har jag kameran uppe och kikar på Maya =) Vid midnatt va hon trött för då låg hon och sov. :) Vid ett tillfälle vippade hon på sidan från det liggande läget på mage. Älskade vännen! <3 Det e tungt nu men inte långt kvar! Längtar <3 

 

     

 

Hoppas snart kunna uppdatera med mer än magbilder å övervakningskamera bilder.. Vi får se vilken dag det blir =) Tack och på återseende! =)

Av Wictoria - 18 april 2016 23:20

Med världens bästa häst! ? Idag har Maya varit min på papperet i ett år och jag kunde inte vara lyckligare! Min älskade häst! Nu och för alltid <3

Av Wictoria - 14 april 2016 07:33

Å vilken tålmodig häst maya e! <3 Tittade till nu när de fått frukost å magen bara dansade! :) Den lilla hoppade å for rejält där inne ;) Å fina maya hon bara låter det studsa runt! Ändrade sig lite grann så den lugnade sig aningen ;) Vilka krafter den lilla verkar ha! Jag lär ha händerna fulla när den anländer :D Jag kunde inte längta mer!! :D

Ha en riktigt bra dag nu allihop! =)

Av Wictoria - 13 april 2016 21:17

Fått upp övervakningskameran i Mayas box! Tog mig bara (!) fyra dagar.. FYRA... Ja heja dagens teknik å mina tekniska färdigheter!! :( Men nu jäklar sitter den där så nu kan jag kika på lilla heesten var jag än är :D Skönt!! Nu ska jag inte börja vaka än men känns så skönt att kunna kolla hur det ser ut innan jag ska sova, å kunna kolla hur det ser ut när jag jobbar. Skönt, skönt :D

Lilla Maya hon e så go. Jag älskar henne bara mer och mer! Det är min själsfrände på riktigt! <3 Idag tyckte hon jag var riktigt konstig som tog in stegar å grejer å visade tydligt att det var mkt bättre när ja var på marken för då kunde hon nå mig! Älskade häst! Tidigare, långt tidigare så fick jag inte röra henne på huvudet medan numera så lägger hon självmant sitt huvud vid mitt och även på senare tid börjat lägga det i min famn <3. Hon är så fin å betyder så mkt för mig.

På återseende =)

Av Wictoria - 13 april 2016 08:47

Första besöket på kliniken med Maya.. Tänk vad tiden går.. Jag har fortfarande problem vissa dagar att acceptera vad som skedde men det känns mer okey nu än det gjorde då. Ett år... Helt sjukt.. :/

Av Wictoria - 12 april 2016 21:44

Idag fick hon större box min fina tjej :) Hennes reaktion på det var att helt plötsligt fanns det ingen vägg att vända vid utan det gick att fortsätta gå.. Lite drakblås blev det å så gick hon ett par varv å utforska :) Hon blev väldigt glad för det extra utrymmet :) Fina tjejen. Hon fick även nya fötter idag så nu e hon fin igen :) Hon var inte så farligt lång enligt hovis speciellt inte med tanke på att hon missat en omgång x) Ups.... Både jag och hovis missade att det var så länge sen :( Tur hon inte var så lång ;)

Det närmar sig! Längtar galet! Har jag sagt det? ;)

Av Wictoria - 12 april 2016 07:21

..något skrevs här :/ Vad händer med all tid?? Hjälp! Mycket har hänt och inte hänt sen jag skrev senast.

Det som har hänt..! Är en växande bebis å hör å häpna så är det snart dags! Helt sjukt!! Det som var så lååångt bort är snart här! Tänka sig. Helt sjukt och så otroligt häftigt! :) Maya e riktigt rund å go nu men hon visar tydligt att det e tungt.. Börjar se fler å fler tecken på att det är på gång. Igår trodde jag tom hon hade lite svag aning av förvärkar.. Men det får gärna dröja lite till...! Hon är ju ändå beräknad i början på maj.. Men tänk vad fort tiden gått! Häftigt ändå :)

Ville egentligen bara sticka in ett inlägg för mig själv att försöka få ändan ur vagnen å ta tag i livet igen. Varit på tok för deppig på sistone meen jag börjar se ett ljus i tunneln och vill kämpa mig tillbaka till en plats där jag får ro och kan njuta av de små sakerna igen! De slå sakerna har varit alldeles för små och de stora alldeles föör stora.. Ja ni fattar.. Bra har jag inte mått men kämpat på för det, de har jag gjort! De som säger något annat kan gärna prova å leva mitt liv de månader som varit med allt vad det inneburit innan jag blir dömd ;)

Avslutar på det positiva igen å det e att jag längtar galet efter fölisen :) Namn har jag ingen aning om.. Svårt att komma på något som påminner om både Mayanero och Diero Lux N.. ^^

Skickar med några bilder på det som varit så får ni en liten inblick :)

Tack å på återseende! =)

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards