Alla inlägg den 30 juni 2014

Av Wictoria - 30 juni 2014 22:03

Ja nu är vi på gång igen =D Igår söndag satt jag upp på Maya igen =) Axeln har känts bra i en vecka ca men tagit det mycket lugnt bara för att den ska få läka ihop så bra det bara går! Det blev även en ny hjälm igår eftersom min gamla gjort sitt :/ Lite trist då jag trivts väldigt bra i den men den nya var minst lika skön =) Glömde tom av att jag hade den på mig både igår och idag ;)

 

Igår så tog vi det lite lugnt =) Jag kände igenom Maya lite och hon är helt oförändrad sedan händelsen. För övrigt så var det exakt 2 veckor igår sedan kraschen.. Tiden går fort ;) Maya var mjuk och fin men tröttnade på matte som inte gav med sig för galopp ;) Dock så gav hon med sig för lite trav och när Maya ville dra på så tyckte matte det blev lite otäckt för hon hade ingen styrka i axeln att avstrya den ökningen... Å varför skriver jag om mig själv tredje person?? :O Nåja.. jag hade inte tillräckligt med styrka i axeln för att avstyra den ökningen som Maya ville få till galopp.. Dock så fick jag tillbaka henne och fick henne samlad och lugn igen innan jag saktade av till skritt =) Hon var så duktig när hon väl kunde tänka sig att lyssna och göra det jag ville ;) Jag försökte börja lära henne bakdelsvändnigar och det gick stundtals riktigt bra! Men det är lite jobbigt att lyssna på annat än bara framåt ;)

 

Idag gjorde jag det bästa av situationen då paddocken var en enda lervälling :( Det har öst ner regn hela natten så banan var inget vidare :( Det enda stället som var bra var mittvolten men där höll Malin till och tömkörde Konvalj.. Så Maya och jag gjorde det bästa av situationen och fortsatte på bakdelsvändningar även idag och oj vad hon förvånar mig!! Vi fick till ett par riktigt fina men det var med ganska mycket övertydlighet men det var ju bara andra gången vi försöker =) Hon var så duktig! Fina Maya =) Men idag blev det inte mer än skritt pga underlaget.. Imorgon får jag se hur det ser ut annars så kanske vi tar oss en promenad =)

 

 

 

Så nu hoppas jag att vi kan fortsätta öva och komma framåt =) Det ska bli spännande och jag ska försöka komma på lite övningar som ska få oss på rätt spår :P

 

Tack och på återseende! =)

 

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards