Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Wictoria - 4 januari 2013 10:27

Första gången jag träffade Maya var runt den 29 Maj 2011. Då var hon en tilltraslad tjej med man och svans åt alla håll och såg allmänt "ledig" ut MEN oj så jag föll för henne! Hon kom fram för att hälsa och hon somnade i min famn när jag pysslade på virveln i hennes panna. Det syntes såå att hon njöt av lite sällskap. Mamma som var med mig sa; "Det ser ut som att hon älskar att få lite kärlek och kli i pannan". Jag kan inte säga mer än att jag höll med henne! Det tog inte många dagar innan jag bestämt mig. Jag skulle ta hand om detta sto som om hon var min egen! Ägaren är min "farbror" så jag får se henne som min =) Nu beter jag mig som att hon är min.

 


Som alla ryttare så har jag haft mina bra och dåliga stunder med denna underbara varelse! Just nu så har vi haft en bra period bortsett från en sjukdomsvisit som lyckligtvis gick över fort! Men om jag hade vetat innan vad jag skulle få utstå så veti tusan om jag hade tagit hand om henne.. Men det är charmen med det hela och nu kan jag inte tänka mig ett liv utan henne!

 

Det får tyvärr bli ett snabbt inlägg nu eftersom jag valde en dålig stund att börja skriva! Ska snart med bussen som tar mig till mitt <3 och sedan ska jag iväg på fotbollscup. Jag hoppas kunna få lite tid ikväll möjligtvis imorgon för att kunna berätta mer om min fina och hur det senaste året har varit!

 

Nu säger jag hej och på återseende!

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards