Alla inlägg den 24 juni 2013

Av Wictoria - 24 juni 2013 21:46

HUR har det kunnat inträffa??? Jag vet faktiskt inte.. Eller jo jag har inte varit hemma i helgen och min telefon har inte velat ladda upp mina försök till inlägg utan kraschat...     Suck så det har inte blivit något skrivet trotts att jag velat!!!! Nåja det har iaf inte hänt så mkt.. I torsdags så jobbade jag Maya på banan igen, hade tänkt rida ut men hade med mig Malin och Kristin så kände att jag inte kunde lämna dem ensamma... Höns mamma som ja e ;) Men Maya tog inte illa upp utan snarare tvärt om!! Hon gick super!! Vi fick till en underbar sträcka med lugn fin trav och en kanon fin form dessutom!! Glad blev jag över henne <3

 

I helgen så har jag som sagt inte varit hemma utan varit hos min mormor med familj och sambo och firas midsommar =) Jätte mysigt =) På lördagen så åkte vi iväg på en tur till mitt kommande hem till hösten, min skola, och det var lite kul att få se hur det ser ut!! 

 

Nr 2. Nybo kommer jag bo i =) Om jag minns rätt ;)

 

Kändes ganska overkligt att gå där och se hur det ser ut och var jag troligtvis kommer bo mm... Men det känns ändå bra =)

 

Tillbaka till verkligheten och Maya =)

 

Ja idag så kunde jag nästan lika gärna struntat i att rida.. Maya var spänd och ville inte alls lyssna :( Det började med att jag skrittade lilla rundan (eftersom några tjejer hoppade barbacka i paddocken och jag ville inte vara i vägen) som ändå blev riktigt mysig =) Maya började dock steppa strax efter att vi gått förbi stalldörren :/ För vad vet jag inte.. Det var precis som om hon tänkte att nej nu.. och bara började larva. Men efter en skarp övertalning så gick hon på bra och det var inget mer med det =) Ute i skogen så skötte hon sig jätte bra =) Hon var lite stressad men inte överdrivet utan traskade på bra och lyssnade på mina halv halvter. Hade en skön känsla i kroppen när jag gick in på banan men den bra känslan verkade stanna utanför >< En spänd, tråkig och inte det minsta sammarbetsvilliga Maya hittade ytan.. suck och pust och stön!!!! Inte det jag hade tid för idag! Jag vet inte hur länge jag höll på men hon ville inte sänka huvudet utan gick uppe bland stjärnorna och tittade :( Blev riktigt arg och frustrerad på henne men jag gav mig inte och det var ju tur det för till slut slappnade hon av.. lite iaf. Så fort jag kände att hon lyssnade acceptabelt så gav jag mig och det fick räcka. Inte ett enda travsteg blev det idag. Men lyssnar hon inte ens i skritten så ser jag ingen anldning till att trava heller.. Det blir ju bara farligt och tråkigt :( Får se va jag hittar på imorgon.. Kanske måste ge mig ut på en ute ritt ändå trotts att jag egentligen inte hinner.. Men det känns som att det var det som saknades idag, det har blivit för många pass på banan :/ Nåja det får jag tänka på över natten så får vi se vad som sker imorgon =)

 

Jag hoppas ni alla har haft en Kanon bra midsommarhelg! =)

 

Tack och på återseende! =)

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards