Alla inlägg den 19 oktober 2013

Av Wictoria - 19 oktober 2013 23:13

Det har bara varit lite mycket att hinna med så tyvärr så fick bloggandet stå tillbaka =( Detta blir bara en lite kort uppdatering om torsdagen, fredagen och idag. 

 

Torsdag och fredag så har det inte hänt så mkt. Mest kel och lite pyssel =) Började fixa till Mayas man som var något enormt slitet och eftersom jag nu på skolan har fått veta hur man rycker manen så gjorde jag detta på Maya =) 

 

Denna skillnad på längd blev det .. Inte undra på att hennes man har varit svår att hålla fin när den varit över 30 cm lång!! 

 

Här nedan så är jag nästan klar. Ser ni skillnaden. Jag är jätte nöjd =) Provade även att knoppa henne lite :P

 

Hon e SVÅR att ta bilder på då hon sällan står still men jag hoppas ni ser hur resultatet blev ändå =) Ska såklart pyssla lite till med den så den är jämn och fin =)

 

 

Idag så blev det lite riding i ridhuset för mig o Maya =) Vi var ensamma där inne och snälla Ida följde med mig så hon filmade lite :D Maya var så jävla duktig! Lyhörd och så mjuk! =) Hon var jätte trevlig att rida =) Hade idag hoppsadeln på och provade den nya förbygeln med martingal för att se om den passade. (Har haft den ett tag men inte provat den tidigare bara) Den var jätte fin på henne =) Nåja, ridningen gick iaf jätte bra =)

 

Här är några filmer så får ni se själva =) Jag vet att jag i vissa sekvenser har fel sittben men jag väljer att fortsätta rida så då Maya blir stressad om jag byter på en gång, det går så jävla fort då ;) Tempot e högt ja det vet jag med men hon klarar inte av långsammare just nu. Detta var en utmaning för henne så jag e jätte stolt över henne!! <3


 
I denna video ser man att jag skiftar sittben för nu känner jag att Maya klarar av att jag gör det =)


 
  Och lite avslutning =)
  Hon var bara så duktig! =) Red i 20 min innan jag kände mig mycket nöjd över henne =) Då får man också tänka på att detta är första gången jag rider henne i ett ridhus och andra gången jag rider henne här i Färgelanda. Jag är så stolt över min fina, fina flicka!! =D <3

 

Detta var som sagt kort om dessa dagarna. Jag ska försöka att bli bättre på att blogga =) 

Imorgon så ska jag troligtvis rida Maya lite igen och sedan på eftermiddagen så ska jag gå första omgången på min tappskokurs med klassen. Mycket spännande!! =D

 

Nåja tack för att ni läser min lilla blogg. Det betyder mycet för mig! =)

 

Tack och på återseende! =)

Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards