Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Wictoria - 7 maj 2013 19:00

Ja idag var det full fart i stallet =) Först lite pyssel med mat och funderingar på vad som skulle hända idag =) Eftersom hästarna går ute nu så är det ingen mockning att tänka på, vilket är jätte skönt! Skönt för dem att gå ute med de trivs så mycket bättre då! =) 

 

Det bestämdes att Malin skulle hoppa Konvalj, det blev en bana som jag hittat tidigare. Den är faktiskt helt okey men det är några snäva svängar så det krävs styrförmåga ;) De skötte sig jätte bra och Konvalj var super duktig. Idag stack hon inte som hon brukar, träning ger resultat =)

 

Efter dem var det Mayas och min tur =) Dressyr och markbommar blev det idag. Jag började värma upp henne och hon tyckte det var kul att få arbeta lite =) Gick riktigt fint i form stundtals men än så länge så är det inte länge hon orkar gå så, krävs mer muskler på henne och mer träning från mitt håll ;) 

 

Maya <3

     

Jag vet att hon går lite högt men det jobbar vi på =) Tyckte hon skötte sig jätte bra idag =) Blir så stolt när det går så bra =)

 


  

Så småningom så började jag trava lite och det gick kanon det med! Hade nästan väntat mig att hon skulle sticka iväg som hon brukar men inte, hon tog det så lugnt och fint så =) Kunde tom njuta av ritten


  Det gick så himla bra och jag är så glad! =) 


  Bommarna var inget större problem heller. Hon brukar tycka att bommar är otäckt efter ett misstag vi gjorde på en träning där hon nästan gick omkull och jag föll av men då gick det så jäkla fort att jag knappt hann styra.. Idag gick det bättre och det ska vi fortsätta jobba på =) Tänkte fortsätta lite imorgon fast köra lite cavaletti och se hur det går. =)

Malin har filmat och tagit alla kort idag <3

Jag och min älskling <3

   

 Blev lite mys i stallet innan hon fick gå ut till de andra igen =)

 

Mat e gott =) Och i nya "hinken" går det lätt att äta =) Mys tjejen!

 

Det var det jag hade att bjuda på idag! Mer blir det imorgon =)

 

Tack och på återseende! =)


Presentation


Hej!

Detta är då min blogg om mig och min träning med mitt fd travar sto på 15 år. Jag själv är 21 och bor i Linköping med min sambo.

I denna blogg kommer det vara lite blandat material så som träningen med Maya, mina egna tankar och ide'er angående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards